De Birdsafari....

10 augustus 2019 - Skarsvåg, Noorwegen

Vandaag was het dan zo ver, we gingen op Birdsafari. Met de boot de zee op naar een paar eilanden om vogels te spotten.

Bij de boot aangekomen moesten we nog even wachten en konden we alvast de vogels die op de eilanden voorkomen bekijken, weliswaar opgezet maar zeker de moeite waard om eens goed te bekijken.

En dan de boot op.

113a de boot voor de birdsafariniet zo'n grote boot, maar omdat het vroeg was (10.00 uur) was de groep spotters nog niet erg groot.

Het was erg koud, aldus de kapitein dus mocht je uit voorzorg 'arctic clothes' aan gaan doen. Niet zo charmant maar wie zijn wij om het advies van de kapitein in de wind te slaan.

115 arctic kleding thera

116 arctic kleding alex

Eenmaal op open water was de wind snijdend en schatten wij de temperatuur in op zo'n 4-5 graden. Blij dus met onze 'arctic clothes'.

Er was koffie aan boord, maar daar hadden wij echt geen tijd voor. Fascinatie voor alles wat we zagen, zo mooi, zo prachtig. Niet goed over te brengen met onze camera maar toch wil ik jullie een kleine impressie geven...

125 papegaaiduikerspapegaaiduiker, hele kolonies op het water, in de lucht en op de rotsformaties

129 aalscholversaalscholverskolonies

143 Jan van Gentrotsen vol met de Jan van Gent, maar ook in de lucht wel 1000-en vogels

145 zeehond komt even kijkenen ook kwam er ineens een zeehond kijken

Maar het meeste indruk maakten de zeearenden, hoog in de lucht zwevend. Met de verrekijker goed te volgen maar ook met de camera is het Alex gelukt om een paar shots van de zeearend te maken.

137 zeearend

139 zeearend

Zoveel foto's (veel mislukt want zo'n boot deint op en neer) maar vooral zoveel indrukken van die prachtige vogels in hun natuurlijke habitat.

Mijn dag kan niet meer stuk!!