Afscheid van Noorwegen....

27 augustus 2019 - Zoetermeer, Nederland

De laatste dagen in Noorwegen zijn aangebroken. En met een vrije dag voor de boeg waarin het regent is het goed om een 'Sentimenten-tour' te doen. Beetje rondrijden in de omgeving die Alex goed kent en kijken of Marit (een vriendinnetje van tig jaar geleden) wellicht nog in Viker woont.

Onderweg doen nog het Stavkirkje van Bagne aan.

274 Stavkirke Bagne klein maar fijn, helaas niet open.

En willen we een verkorte route door het bos rijden....maar die expeditie bleek onmogelijk, dus weer terug en gewoon over de reguliere weg naar Viker gereden. Onderweg nog wel een (kleine) waterval gezien.

276 kleine waterval nabij Nes i Adal

Voor de nieuwsgierige onder ons...Marit woont nog in Viker maar was aan het werk. Misschien de volgende keer.

En de laatste dag was het via Honefoss (bekend van/bij scouting) naar Oslo om de boot te nemen naar Denemarken. Via het Ford van Oslo (deels museum, deels nog in gebruik door de Noorse militaire macht) naar een terras aan het Oslofjord. Met uitzicht op de meest mooie boten.

285 boten op Oslofjord

284 boten op Oslofjord

Om half 8 met de Stena Saga naar Frederikshavn om de volgende dag rond 21 uur thuis te zijn. De reis van 4 weken is ten einde!

1. Arie Tuit:
    27 augustus 2019
    Een heel mooie en bijzondere reis. Bedankt dat jullie er ons deelgenoot van hebben laten zijn!